Szukaj

Spotkanie projektowe „Dialogic revolution”- Kostkowo 13-17.05.2019

Udostępnij

Kostkowo- dzień 4.

Dzień dzisiejszy to konfrontacja z najwspanialszym gotyckim zespołem zamkowym na świecie, uważanym za największą budowlę ceglaną wzniesioną rękami człowieka. Malbork nie pozostawił nikogo z uczestników spotkania obojętnym wobec swego majestatu i ogromu, wywołując zachwyt i zdumienie.
Popołudnie z kolei spędziliśmy w parku trampolin, gdzie w duchu ponadkulturowego sportu wszyscy osiągaliśmy kolejne stopnie mistrzostwa we freestylowym skakaniu.
Spotkanie projektowe dobiega wielkimi krokami do końca, za chwilę się pożegnamy i wrócimy do domów. Jednak mimo dojmującego smutku będziemy bogatsi o wspomnienia nawiązanych znajomości, przyjaźni oraz wspólnie przeżytych 5 dni europejskiej przygody.

Zómk- zamek po kaszubsku

Kostkowo- dzień 3.

Projektowa środa przebiegła pod znakiem zwiedzania miasta wolności i wielokulturowości- Gdańska. Wraz z przewodnikiem wędrowaliśmy po urokliwych uliczkach, słuchając historii o tym, jak Gdańsk się rozwijał i budował swą tożsamość w oparciu o dziedzictwo kaszubskich rybaków, niemieckich kupców i rzemieślników oraz przybywających z całego świata marynarzy.
Opowieści te sprawiły, że zaczęłyśmy zastanawiać się nad istotą tego, czym jest budowanie wspólnoty i jak ważne jest wzajemne przenikanie się różnych tradycji, w wielości których tkwi piękno i prawda o człowieku.
Po chwili zadumy zaś z jeszcze większą sympatią i radością popatrzyłyśmy na naszych projektowych przyjaciół, dzięki pracy z którymi same możemy przyczyniać się do budowania europejskiej społeczności.

Saludos- pozdrawiamy po hiszpańsku
Salutări- pozdrawiamy po rumuńsku

Kostkowo – dzień 2.

Kolejny dzień spotkania projektowego w Kostkowie to … wytężona praca, ale też i wspólna zabawa.
Wtorek rozpoczęliśmy od warsztatów kulinarnych, w ramach których uczniowie w międzynarodowych grupach, pod okiem szefa kuchni z hotelu Victoria w Bolszewie, przygotowali pierogi z kapustą i grzybami, drożdżówki oraz sałatki owocowe. Potrawy udały się i smakowały znakomicie.
Tak wzmocnieni udaliśmy się na zwiedzanie nadmorskiego kurortu – Sopotu.
Zwieńczeniem dnia była zaś integracyjna zabawa w gdyńskim parku Kolibki.

Ciekawe, inspirujące, fajne, wymagające, ekstrawaganckie, nowoczesne, wyczerpujące, pozwalające wyjść poza dotychczasowe schematy i przekonania – takie były aktywności dzisiejszego dnia w opinii uczestniczek spotkania.

Do ùzdrzeniô- do widzenia po kaszubsku

WITÉJTAŻ- co znaczy witajcie w języku kaszubskim

Spotkanie projektowe „Dialogic revolution”- Kostkowo 13-17.05.2019

Kostkowo – dzień 1
Po całonocnej podróży pociągiem dotarłyśmy do szkoły naszego koordynatora projektowego- Samorządowego Zespołu Szkół w Kostkowie.
Miejski Zespół Szkół w Świeradowie-Zdroju w czasie spotkania reprezentują: Maja Piotrowiak, Jagoda Śnieżek, Nina Markowska, Zofia Rymaszewska, Julia Wasilewska, Martyna Cielecka, Hanna Rutkowska i Iga Jurczak oraz opiekunki: Teresa Fierkowicz, Arleta Wolanin, Ewa Pachota i Monika Różalska.
Pierwszego dnia brałyśmy udział w oficjalnym otwarciu spotkania, zwiedziłyśmy partnerską szkołę oraz obejrzałyśmy przedstawienia teatralne przygotowane przez uczniów w oparciu o lokalne, kaszubskie legendy.
Tego dnia poszczególne zespoły prezentowały wyniki swych prac projektowych; świeradowski team opowiadał o takich działaniach jak: tworzenie turystycznego questa, słodkich efektach warsztatów kulinarnych, poszukiwaniach lokalnych legend oraz udziale w warsztatach teatralnych, wykorzystaniu metod Dialogic Learning do nauki języka angielskiego, co spotkało się z zainteresowaniem oraz zostało nagrodzone brawami.
Dzień zakończyłyśmy wspólnym smażeniem kaszubskich naleśników, w przygotowaniu których królowymi okazały się być Jagoda i Maja.