W dniach 23, 24, 25 maja 2018 r. w ramach projektów „Jak zbudować Fizykę?” oraz „Co w nas piszczy” 150 uczniów w tym 79 dziewcząt i 71 chłopców wraz z opiekunami odbyli wycieczkę na Stóg Izerski.
Środkiem lokomocji była kolej gondolowa, ale nie dlatego żeby było łatwiej, tylko po to by dokonać w czasie wjazdu pomiarów fizycznych powietrza za pomocą podręcznych tabletów Einstein+ wyposażonych w odpowiednie czujniki. Tymi wielkościami fizycznymi były m.in. temperatura, ciśnienie, wilgotność oraz siła i prędkość wiatru. Zanim wsiedliśmy do wagoników zastanowiliśmy się jak zmieniają się wartości wyżej wymienionych parametrów powietrza wraz ze zmianą wysokości n.p.m. czyli postawiliśmy hipotezę, która brzmiała „temperatura i ciśnienie maleją wraz ze wzrostem wysokości a wiatr zwiększa swoją siłę i prędkość”. Następnie uruchomiliśmy tablety, wsiedliśmy do wagoników i rozpoczęliśmy pomiary, które zapisane zostały w pamięci urządzeń. Naszym zadaniem było dokonanie pomiarów wybranych składników pogody oraz ich późniejsza analiza. Zebrane dane wykorzystaliśmy podczas zajęć przyrody i fizyki. Po wjechaniu na tytułowy „szczyt” skonfrontowaliśmy wyniki pomiarów z hipotezą, która została potwierdzona.